fredag 26 april 2013

Välkommen till min blogg! // Programinfo // Köp bok & cd

Kanske har du hittat till mitt "Pernillaland" genom Nerikes Allehandas helgbilaga Latte, där tillkomsten av mitt Kilsbergsverk Blå Bergens Sång skildras och musiken till boken recenseras (+ + + +). Denna skapelse är en uppfylld dröm för mig, där jag kreativt gestaltar våra blånande berg i ord, ton och bild, och skildrar en värld inte många av oss anat finns så nära inpå oss, i tid och rum. Vill du gynna mitt arbete får du hemskt gärna köpa boken direkt av mig
vid någon av alla mina programpunkter i länet i vår och sommar. Den närmaste tiden hittar du mig här:

 M A J  ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤
4 lördag Vårträff i Skrikarboda, Svenska Turistföreningens Närkekrets, kl 11-13 sälja/signera
5 söndag Karlslund/Ovolin, öppen Byggnadsvårdsmässa kl 11-16, sälja/signera
9 torsdag (kristi him) TYSSLINGEDAGEN, Nyttorp bygdegård, Kilsbergens hembygdsförening
17 fredag Hagadagarna, Haga centrum. Program i biblioteket/försäljn. Mer info kommer!
25 lördag KVINNERSTADAGEN, signering & försäljning vid tjärdal/kolbullegrill
26 söndag (mors dag) Hallagården i Lekhyttan kl 14 berättar (tema), sjunger/säljer/signerar
 ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤
Du hittar hela mitt program lite längre ner i bloggen, eller genom att klicka här: http://www.pernillastund.blogspot.se/2013/04/p-e-r-n-i-l-l-p-r-o-g-r-m-2-0-1-3.html

K O N S E R T E R   I   S O M M A R :
Fredag 7 juni RANSÄTERSTÄMMAN, nära Sunne, Värmland: konsert kl 15, säljer/signerar
Blogglänk: http://www.pernillastund.blogspot.se/2013/04/pernilla-sundin-spelfolk.html
Lördag 29 juni Dalkarlsbergs visfestival, folkparken, fr kl 15, sång & kontrabas, säljer/signerar

Måndag 29 juli Dan Anderssonveckan, Dan A-kavalkad, Grängesbergs folkpark från kl 19
http://www.pernillastund.blogspot.se/2013/04/annu-ett-speltillfalle-pa-dan-andersson.html
Tisdag 30 juli Dan Anderssonveckan, Finngården Rikkenstorp, Berättar-KONSERT
kl 11 (Örebro län) Johan Sandlund kontrabas, Christer Blomberg piano. Signering/försäljning
Lördag 17 augusti Upplev Kilsbergskanten, Hidinge kyrka m gitarrist G Hjorth, försäljn 10-18
 P R O G R A M M E T   U P P D A T E R A S   K O N T I N U E R L I G T   ( S E   B L O G G L Ä N K   O V A N )  

På BLOGGEN kan du botanisera fritt och läsa om mina upptäcktsfärder i bergen och livet, i stort och smått.
Här delar jag med mig av bilder och tankar längs min väg.
Grinden står alltid öppen för en Pernillastund :)
Över 22 000 besök har det blivit på ett och ett halvt år. Lämna gärna en kommentar!

Jag heter Pernilla Sundin och inte Sundberg, som i skivrecensionens överskrift.
Endast 18-28 kr av priset i bokhandeln tillfaller mig, som skapat hela verket; text, bild,
formgivning av alla uppslag och omslag, sång, komposition och pruduktion av musik.
köp gärna boken av mig när jag är ute och sjunger, berättar eller säljer/signerar!

 BOKNING AV BERÄTTARBESÖK / BESTÄLLNING AV FLERA EX TILL 
 T EX  FÖRENING/FÖRETAG: pernillasundin@hotmail.com eller 0762 - 29 29 17

1 kommentar:

  1. Grattis till inslaget i NA ! Kul att du fick ett helt uppslag !

    SvaraRadera