fredag 6 september 2013

Blå Bergens Sång säljs vid kolmilan i Lockhyttan! Lö 7/9



Jaaa... Då var det äntligen dax!!!
Kolmilan vid Lockhyttan ska tändas på lördag och jag finns på plats för att sälja min bok. Boken som - bland annat - i ord, ton och bild dokumenterar kolararbetet i nutid och dåtid i våra Blå Berg, och livet i stort, och livet i smått... Ja, LIVET. Hela livet blir härligare med milrök, septembersol, skogsliv, sällskap, kolbullar och allt som hör till. PÅ LÖRDAG ÄR DET INVIGNING KL 14 och kl 15 bjuder (mot ersättning/entré förståss:) Evert Ljusberg på sånger och skrönor. Nästa samkväm är onsdag kväll men då är det inte säkert att själva JAG finns med. Dock räknar jag med att böckerna finns på plats. Men vill du vara Blå BERG-SÄKER på att få den signerad ska du nog sikta på lördagen! Sedan är det söndag och onsdag, med musik, kolbullar och allt det där... Vi ses! 
(Collaget ovan är ett uppslag ur min bok)

¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ 

Det drar ihop sig till stora bok- och biblioteksmässan i Göteborg och jag har ännu inte bestämt mig för hur jag ska göra. Verket är nominerat till Ärets hembygdsbok, från flera håll. Det är ju mitt barn, min skapelse, som jag väl borde följa med och lyfta fram i förlagets monter vid något tillfälle under balunsen, enligt inbjudan. Och så branschmingel på torsdagkvällen... Alla härliga naturfotografer och skribenter, kulturhistoriska ivrare, särlingar som skildrar särlingar... Men tinnitusen härjar och Göteborg känns långt bort... Och vallristningarna är jag ju yrande kär i... :) Vi får se!
¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤



Här är några röster om mitt Kilsbergsverk !


Du kan klicka på bilden för att få större text att läsa...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar